Ne bomo zapravili Luke Koper, ne bomo zapravili še zadnje priložnosti za suvereno Slovenijo

17. 06. 2016 ob 18:15

V stranki Solidarnost zaskrbljeni spremljamo in se odzivamo na dogajanja okrog drugega tira in koprskega pristanišča. A sedaj je napočil čas, ko ni dovolj samo budno spremljanje, pač pa se moramo povezati vsi, ki želimo ohraniti to pomembno transportno infrastrukturo in na tej osnovi razvijati celoten logistični sistem kot konkurenčno prednost naše države. Žal je to še  ena redkih priložnosti, ki jih doslej še nismo zapravili.

Nobenega dvoma ni, da je drugi tir nujno potreben za normalni razvoj pristanišča kakor tudi celotne države. Nikakor ne moremo razumeti, zakaj odgovorni zavlačujejo z začetkom izgradnje, če pa je stroka dokazala, da je možno drugi tir zgraditi z mnogo manjšimi sredstvi, kot navaja Vlada. Še bolj nerazumljivo pa je zadnje dogajanje okrog zamenjave treh članov nadzornega sveta Luke Koper.

Popolnoma nerazumljivo je, da v času, ko Luka Koper deluje uspešno, hočeta vlada oziroma SDH brez dobrih argumentov zamenjati nadzornike. Prav tako ni jasno, ali se v ozadju zamenjave nadzornikov morda ne skriva tudi ambicija po zamenjave uprave podjetja.

Zaskrbljujoče je tudi, da je med nadzornike imenovan strokovnjak, ki je naredil študijo, po kateri drugi tir ni potreben, pač pa naj bi zadostoval zaledni terminal v Divači. Po izračunu mnogih špediterjev in drugih strokovnjakov prometne stroke bi uporaba tega terminala podražila prevoze zabojnikov do te mere, da bi koprsko pristanišče postalo nekonkurenčno.

Razlogi so lahko samo trije. Prvič, da se politika prodaja tujim interesom. Drugič, da ne ceni dovolj lastnega znanja. Luka Koper ima danes vodstvo, ki se je kalilo v samem podjetju. Ravno tako so sedanji člani nadzornega odbora področni strokovnjaki in delujejo v soglasju z vodstvom in vsemi zaposlenimi v prid podjetja, kar dokazujejo tudi rezultati. In tretjič, da politika očitno ne zmore ovrednotiti ugodne geografske lege Slovenije, ki predstavlja njeno največjo primerjalno prednost. To pa lahko izkoristimo za gospodarski in splošni družbeni razvoj Slovenije samo z razvitimi, modernimi, tudi zelenimi transportnimi povezavami, pri čemer Luka Koper predstavlja srce tega logističnega sistema.

Tako Vladi jasno sporočamo: če stoji za primorskim in slovenskim gospodarstvom, če stoji za ljudmi in državo, naj pokaže in dokaže, da Slovenije ne prodaja in naj se zavzame, da se koprsko pristanišče še naprej razvija in ostane vodilno pristanišče  vsaj  v Jadranskem, če že ne v celotnem Sredozemskem morju.

Foto: Stan Dalone



Nazaj na vse objave